יום חמישי, 29 באפריל 2010

על מה כולם מדברים? סקירה IPAD הדור החדש !


אם אתם קוראים את הסקירה אודות הIPAD אתם בוודאי תוהים אם כדאי להשקיע 4000 שקל על הIPAD המדובר, בסקירה זאת אנסה לספר לכם מה הIPAD עושה ומה הוא לא עושה

הדבר הראשון שעבר במחשבתי הוא האם אוכל לסגור את כל היום שלי עם מכשיר אחד, סדר היום שלי מתחיל בעבודה שם אני מבלה את רוב זמני באמצעות מחשב שולחני חזק עם מסך גדול . כשאני נמצא מחוץ למשרד אני משתמש במחשב נייד וכשאני בדרכים אני עוקב אחר מידע אינטרנטי ושולח הודעות דואר אלקטרוני עם הטלפון החכם שלי אך הקלדת הודעות ארוכות מאוד כואב ומפריע אפילו יותר אם מדובר במסך מגע אז האם מכשיר אחד יענה לי על הצרכים הרבים שלנו? עיצוב, תצוגה, קטעי וידאו, משחקים, אינטרנט, חיי סוללה, קריאת ספרים ואטרקציות מגניבות ובכן בוא נראה ...

העיצוב החיצוני (במילה אחת מהמם)

המכשיר באיכות מעולה, האלומיניום האחורי מרגיש נהדר תחת האצבע ומרגיש יוקרתי, חיבור שקע האודיו לאוזניות והמיקרופון עבור הישיוים נוחים, עוצמת השמע היא רכה מידי לטעמי, המלצה אישית להשתמש באוזניות בכל הזדמנות אפשרית, כפתור עצמה נגיש . המשקל הוא דיי כבד למה שרוב האנשים אולי מצפים הוא מספיק כבד אם היד שלי התעייפה אחרי פחות מ30 דקות. הרצוזולציה שלו מגיעה עם 1024X768 ויש לו צפיפות פיקסלים נמוכה לכאורה בהשוואה למכשירים אחרים, עם זאת הכל נראה חד וצבועני, הצבעים נעימים מאוד ואני אפילו מעיז לומר מדהימים. הבהירות מאוד יציבה ללא קשר לזווית הצפיה.

באור שמש ישיר תקבלו השתקפות טובה יחסיתאך אם אתם צופים בסרט חשוך באור יום קצת קשה יותר לראות.

הרבה התלוננו על על המסגרת העבה סביב המסך אך צריך להבין שאם לא הייתה את המסגרת האצבעות היו לוחצות על צג המגע וזה היה מפריע לעבודה שוטפת. כאבי ראש ועינים, דיי מפחיד לקרוא מצד LCD הרבה זמן, הדבר עלול לגרום לכאבי ראש, אני אישית לא חוויתי כאבי ראש מהמסך אבל כזכור אני מסתכל בצג LCD רוב היום בכל מקרה.

ממשק משתמש (במילה אחת קליל ונוח)
למי שיצא להשתמש בIPHONE או בIPOD TOUCH אין משהו חדש ללמוד. זה אותה התצוגה עם תוספונות נוספות, מיד תרגישו פרודוקטיבים ותוכלו כבר לתפעל אותו במהירות. אם אינכם מכירים את המכשירים, זהו אחד ממשקי המגע הטובים ביותר שיש היום להציע, ואני דיי בטוח שרוב האנשים יוכלו לתפעל אותו במהירות.



צריכת מדיה ( טוב מאוד)

אני מאוד אהבתי את הממש המשתמש של קריאת במכשיר, גדול פשוט וקריא, יש לו תכונת חיפוש המאפשרת לאתר מילים בסיפור באנגלית ניתן לרכוש המון ספרים מקווננים באתרים כמו אמזון, בארץ הנושא עדין בחיתולים אבל זה גם יתקדם. ישנם היום כל מיני מגזינים שניתן להירשם עליהם בנוסף ולקבל אותם ישירות למכשיר. הנושא גם מאיים על החדשות, שכן יש חשש שאנשים כבר לא ירכשו עיתונים יותר ועדכון המידע הוא כיפי ומהיר.

וידאו.
ניסיתי לצפות בכמה סרטים וזה עבד לא רע, התצוגה היא קצת נחוטה והדברים לא כל כך חדים כפי שיכלו להיות אבל עדין היה מהנה מאוד לראות. ביוטיוב ישנם כבר יותר תכנים ברזלולציה גבוהה ולכן ציפית בטריילר של סרט באיכות גבוהה והסרט ענה על הציפיות בצורה משמעותית.
מוסיקה:
ממשק המשתמש הוא שונה קצת מגירסה ה- Iphone אבל השמעת מוזיקה עובדת מצויין כראוי לאיפוד.

פרודוקטיביות (ממוצע)
המקדלת הוירוטולאית גדולה ונחמדה ניתן לכתוב מהר יותר מאשר מהטלפון אך עדין לאט יותר למחשב נייד מיני, מהירות ההקלדה שלי הייתה כ60 מילים לדקה ועל המחשב נייד אני רושם קצת יותר מ80 אישית אני חושב שהאיפד נהדר עבור הקלדת אימיילים מזדמנים אני לא אוהב לרשום שם יותר מידי המקלדת הרגילה עדין חסרה לי. ממשק המשתמש של MAIL נוח מאוד והוא מותאם לתצוגה קטנה קל מאוד לקרוא את המיילים וגם לעבור מחשבון אחד למשנהו. גם לוח השנה הוא אלמנט טוב ניתן לראות את כל הפגישות השבוע ולקבוע זאת בקלות מאוד נחמד.
כאן קצת מתחילה ההשתלטות של אפל שכן הם יוצרים לעצמם אפליקציות עבור התכנים שלהם במקום להשתמש בדברים פתוחים, סנכרון באמצעות ITunes מרגיז מאוד וגם מייקרוסופט הודעה שלא תוציא גירסת אופיס עבור IPAD אבל אפל כבר יצרה חבילה משלה והביקורות דיי נלהבות השאלה היא באמת כמה הקלדות בסך הכל ניתן אתם יכולים לעשות באמצעות הפלטפורמה והתשובה היא לא הרבה ! כי לא משנה כמה טובות התוכנות בסופו של דבר יש גבול פיזי .

משחקים: (יש שיפור)
גיימרים בטח עשוים לשקול להשתמש במכשיר למערכת המשחקים המשנה אני אישית פחות אוהב משחקים ששולטים על חוש המישוש אני פשוט מעדיף בקרי משחק כמו מקלדות ג'ויסטיקים או עכברים אבל אי אפש לשלול את האפשרויות . בהתחלה היו דיווחים על התחממות יתר של הIPAD אני עד עכשיו עוד לא חוויתי שום בעיות התחממות.

גלישה באינטרנט (טוב אבל בתשלום)
הגלישה באינטרנט נוחה יותר והיא מהירה יותר מIPOD/IPHONE הדבר מרגיש מאוד דומה לגלישה במחשב הרגלים אבל יש כמה הפרשים ראשית טעינת הדף עדין ניכרת באיטיות יותר מאשר המחשב, אין פלאש אתרי פלאש הם כבדים מידי ולכן לא יפעלו כמו שצריך או בכלל . גוגל מסמכים לא יאפשרו לך לערוך מסמכים ויש עוד כמה בעיות כמו פייסבוק וכל מיני אפליקציות באינטרנט כמו WEB2.0 בסך הכל זאת לא ממש בעיה אבל כן חשוב לי שתדעו את בעיות אלו ויכול להיות שהם יפתרו בעתיד. יתרון האפליקציות הם שיש בטונות, תוכנות מסרים ועוד המון והכל ניתן להוריד מהאתר של אפד.

חיי סוללה (מצוין)
הודות להתקדמות עיצובים בהספקים נמוכים חיי הסוללה נעשים ארוכים יותר,
- אחסון קבצים הסוללה החזיקה יותר מ10 שעות
- צפיה בוידאו כ 10 שעות מינוס פלוס
- ספרי קריאה 11-12 שעות
- מוסיקה גם כ15 שעות .

יום טיפוסי לשימוש אישי ישאר בחיים כ2 ימים בערך
במצב שינה המחשב איבד כ1% סך הכל לכל הלילה (7 שעות שינה)

מה יכול להיות יותר טוב?
טוב אז המערכת לא מושלמת הינה כמה דברים שחבל שאין
  • אין מצלמה
  • אין יציאות USB רק יציאה של הIPHONE
  • אין מוסיקה מבוסס APP אין נתונים חורקים ברקע
  • מקלדת וירטואלית לא ממש איכותית
  • אין פלאש
  • טלפון AT&T בלבד נכון לעשות
  • אין מסך רחב
  • היישומים סגורים רק ללקוחות
האם זה הסוף למחשבים הניידים המיני ( לא)
באופן כללי זה לא מחשב מיני אבל אין ספק שזה יקח חלק נכבד מההכנסות של שוק זה הן מבחינה חומרתי והן מבחינה פונקציונאלית


סיכום ( טוב מאוד לא לכולם )
האיפד הוא שימושי מאוד הוא כלי שאמור לעשות את מה שעושים בדרך כלל בקלות יותר צריך לשאות את עצמכם למה זה יהיה שימושי עבורכם .

יום שלישי, 27 באפריל 2010

הסדרה האיכותית של ‏HP Pavilion DV6


סדרת המחשבים הניידים של ‏HP Pavilion DV6, הסדרה מספקת לנו גם את המסך הרחב 16.9 באיכות HD מאיצי גרפים איכותים של ATI והמעבדים החדשים של אינטל וכל זה משתלם אודות למחיר.
אין ספק שהדבר הגדול הבא הוא הקידמה של הנטבוקים.


מחשבים ניידים קטנים, זולים אבל עד היום הם לא סיפקו את הסחורה והתאימו בעיקר לסטודנטים לצורך שימוש משרדי בלבד.

אחרי שכל כך הרבה מחשבים ניידים שהשתמשתי בהם , ממש מהנה להשתמש במחשב הנייד הגדול עם מסך ה15.6 אינצ' , הסדרה מגיע עם דגמים רבים והמעבדים עם הליבה הכפולה של אינטל I3-I5-I7 ובמשקל של ה3 קילו באמת יכול להחליף מחשב אישי .

הדבר הראשון שנתקלים בו שרוכשים אחד מהמחשבים הניידים הללו, הוא העיצוב החיצוני, שבלונות נחמדות מעוצבים על אחורי המסך וזה מאוד חביב ונותן רושם איכותי, כשמביטים בצד המחשב ניתן לראות את מספר החיבורים הרב הקיים במחשב הנייד, בניהם כ 4 חיבורי USB יציאות HD כרטיס מסך קורא כרטיסים משולב ועוד המון יציאות נוספות.
לאחר שפתחתי את המחשב הנייד, היה ממש כיף לראות את המקלדת המלאה והרחבה עם עם כפתורים הנקים והשקטים ובמאת כמעט ולא מרגישים את ההבדל ממקלדת המחשב הרגילה.

ברוכים הבאים לבלוג מחשבים הניידים של עידן נדיר !

שלום רב,

הינכם צופים בבלוג המחשבים הניידים של עידן נדיר,

כאן אנסה לסקר בצורה אובייקטיבית כל הפרטים הנוגעים לעולם המחשבים הניידים החלק מסקירה של דגמי מחשבים ניידים ועד לטיפים וטריקים לשימוש הינכם מוזמנים להנות להגיב ולהתערבב בכל מה שקשור לכל שאלה הינכם מוזמנים לפנות אלי לתיבת הדוא"ל Idan.Nadir@gmail.com .

תגיות: מחשבים, ניידים, מחשב, נייד, בלוג, בלוגים, מדריכים, מאמרים