יום ראשון, 9 במאי 2010

למה כל המחשבים הניידים מגיעים עם מסך מבריק?

כשמדובר בצגי LCD מדובר תמיד רק ב2 סוגי מסכים מסך מבריק או מסך מט .
בעבר מסך מט היה הבחירה היחידה ומסכים מבריקים כלל לא היו קיימים, אך פתאום ביום אחד נעלמו כל מסכי המט והגיעו רק המבריקים וכמעט לא ניתן להשיג צגים שהם מט. אין דבר מעצבן מלשבת בבית קפה או בבית מואר בחלונות ולראות השתקפות של כל החיים שלנו (גם אם הסלון לא מסודר והכביסה בחכה לך...)
ראשית חשוב להבין למה בכלל הגיע המסך מבריק, המסך המבריק הביא לתוצאות של ניגיודיות טובה צפיה בסרטים ובתמונות נראית טובה יותר ממסכי מט ומכוון שכל הטכנולוגיה של הוידאו HD וכדומה מתקדמת גם כל המסכים התחלפו יחד איתה. אז למי מתאים מסך מבריק?
בעצם יש 3 גורמים שתבינו איך להתאים מי משתמש ואיפה משתמשים ולאיזה צורך משתמשים

מי משתמש?
מסך מבריק טופס תביעות אצבעות בקלות, אם המשתמש הוא אדם מבוגר בעיה זאת לא תהווה בעיה אך אם מדובר בילדים לרוב הם נוגעים אם האצבעות הקטנות שלהם והדבר יגרום להמון תביעות אצבע שבסופו של דבר לא תראו טוב את המסך מאחור.

איפה משתמשים?
אם אתם משתמשים במקום מואר אם חלונות או מרבים לשבת בבתי קפה עם המחשב הנייד, מסך זה מאוד יציק לכם שכן ההשתקפויות יפריעו למרות שהעין שלנו מתחילה להתרגל למסכים המבריקים עדין קיים את העיצבון הקטן ויקשה על הצפיה במחשב. מצד שני אם אתם משתמשים בזה בחדר עבודה יחסית חשוך המסך המבריק לא יפריע לכם כלל.

לאיזה שימושים?
אם אתם רוכשים את המחשב הנייד בעיקר עבור תמונות ווידאו אתם תתלהבו מהמסך המבריק שכן איכות הצפיה מעולה ומאוד ממומלצת לעומת המסכי מט אם בעיקר עבודה משרדית אקסלים וורדים וכדומה הדבר לא ממש יהווה בעיה ואפילו עדיף לקנות את המסך המט .

לסיכום:
לא משנה לאיזה שימושים אתם מעונייים לעשות עם המסך של המחשב הנייד מסכי המט לצערי נעלמו מהעולם אולי יחזרו בעתיד אבל נכון לעכשיו אצטרך לסבול את השימוש במחשב עם הבבואה שלי כל הזמן בפנים ... ואולי זה טוב כי שאני מגזים עם שעות עבודה במחשב אני רואה את העייפות בעניים שלי וחושב שהגיע הזמן להפסיק.

בהצלחה.

ברוכים הבאים לבלוג מחשבים הניידים של עידן נדיר !

שלום רב,

הינכם צופים בבלוג המחשבים הניידים של עידן נדיר,

כאן אנסה לסקר בצורה אובייקטיבית כל הפרטים הנוגעים לעולם המחשבים הניידים החלק מסקירה של דגמי מחשבים ניידים ועד לטיפים וטריקים לשימוש הינכם מוזמנים להנות להגיב ולהתערבב בכל מה שקשור לכל שאלה הינכם מוזמנים לפנות אלי לתיבת הדוא"ל Idan.Nadir@gmail.com .

תגיות: מחשבים, ניידים, מחשב, נייד, בלוג, בלוגים, מדריכים, מאמרים