יום רביעי, 22 בדצמבר 2010

סיקור: Asus EeePC 1215n


מחשב ה-12.1 אינטש של אסוס המבוסס מעבד Atom כפול הליבה לביצועים גבוהים יותר עם צריכת חשמל נמוכה יותר משל מחשבים ניידים וקצת גבוהה יותר ממחשבי מיני. מחשב נייד שיגשר בין שני עולמות של 13.3 אינטש הגדול מידי וה10.1 אינטש הפשוט מידי, עם משקל של 1.4 קילו בלבד ושבב של NVidia Ion 2 תוכלו להגיע לרמת ביצועים גבוהה יותר במחשב קטן יותר,צפייה בסרטים ואפשרות לשחק במשחקים בצורה איכותית.  המחיר שלו עדין יחסית יקר. 


אז מה מכיל המחשב?
12.1″ display @ 1366×768 pixels
Intel Atom D525 @ 1.8GHz (dual-core)
NVidia Ion 2
2GB DDR3 RAM
320GB HDD
WiFi 802.11 b/g/n
Bluetooth 3.0 + HS
HDMI port
2 x USB 3.0, 1 x USB 2.0 ports
SD/MMC card reader
6-cell 5200mAh battery
Windows 7
המחשב מגיע בשני צבעים שחור מבריק וכסף מתכתי שהוא טוב יותר בהסתרת אבק לעומת השחור המבריק. למרות המראה המתכתי שלו, המחשב עסוי פלסטיק איכותי ללא חריקות מיוחדות בסגירה ופתיחה ונותן תחושה של מחשב הייטק מתקדם.
מראה מתחתי מגניב עם פלסטיקה לא רעה בכלל

משטח עכבר המגע של המחשב גדול יחסית ונוחה לעומת רפידות אחרות וגלילה והקלקה נוחים מאוד, יחד עם זאת אישית משטח עכבר גדול גורם ל"טעויות" בזמן הקלדה והסמן זז למקום אחר. 
המקלדת בסגנון גומי מרווח מאוד ואין את התחושה של הצפיפות של המחשבים הניידים הקטנים, במחשב ישנם המון קיצורי מקש נוחים עבור מצלמות ושאר מולטימדיה. 
מקלדת מחולקת לא רע למרות שאין לה מקשים מלאים
 המחשב מכיל 2 יציאות HDMI ויציאת VGA להקרנת נתוני המחשב בטלוויזיה או על צג מחשב. כמו כן, יש יציאת רשת חוטית וכן קורא כרטיסי פלאש שתומיך ב3 פורמטים שונים. 

יציאת HDMI וכן יציאות נוספות
ה1215n מגיע גם עם קישוריות אלחוטיות Wi-Fi 802.11b/g/n וכן קישורית Bluetooth, אכזבה היא המצלמה המובנית של 0.3 מגה פיקסל אשר נוטה להיראות בתנועה מטושטשת בזמן הקלטת וידאו בתמונת צילום רגילה התמונה ברורה יותר והצבעים הם אמיתיים למדי. המצלמה גם מוגנת בפרטיות עם כפתור המאפשר לכם לבטל באופן ידני את המצלמה ובכך למנוע ריגול עליך ללא ידיעתך.
מצלמה פשוטה יחסית עם מנגנון הפעלה ידני
המחשב הנייד מכיל מאיץ גרפי חזק יחסית מה שמשפיע מאוד על חיי הסוללה , הסוללה בנויה לחסוך בצריכת החשמל ובמערכת יש מנגנון שמשבית חלק מהשבבים עם אין מחויבות בהאצת גרפיקה. בהאצה משמעותית של אינטרנט ווידאו אורך הסלוללה נמשך כ4 שעות שהוא זמן דיי טוב אך דיי חלש יחסית למחשבי מיני שבהם מדדתי גם מעל ל6 שעות פעילות.
סוללה גדולה ונוחה ליותר מ7 שעות פעילות
לסיכום: המחשב עושה עבודה טובה גודל המסך והמחשב הנייד נוח מאוד, מקלדת הגומי עם קיצורי המקשים עושים עבודה נפלאה ונוחות השימוש בפאד העכבר כיפית, בצפיה בוידאו ובמשחקים שעובדים כמעט ללא תקלות, איכות המצלמה נמוכה והסוללה מפגינה ביצועים נמוכים יותר למחשבי מיני אך טובים למחשבים ניידים רגילים, החיסרון הגדול שלה הוא במחיר היחסית יקר יותר שבהוספת תשלום מינימאלי של כ300 שקל ניתן לרכוש מחשב נייד רגיל עם ביצועים גבוהים יותר, אך הגודל מחפר על כך והנוחות משתלמת. 


המחיר בזמן כתיבת סיקור זה 2,850 שקלים ברשת קיי.אס.פי. מחשבים ניידים

השקה רשמית לiPad בישראל


כן עוד איחור אופנתי של אפל בישראל ואחרי מספר חודשים לא מבוטל idigital משיקה את האייפד באופן רשמי. מה שגורם בעיקר להוזלה משמעותית במחיר. האייפד הינו מחשב לוח של חברת Apple המכיל מערכת הפעלה קלה, מסך מגע גדול המשמש למשחקים, גלישה, מוסיקה, סרטים ועוד.

בעקבות ההשקה, ישנה ירידת מחירים משמעותית, ויבואנים מקבילים ממהרים להוריד משמעותית את מחיר המחשב, נכון להיום (דצמבר 2010) ימכרו דגמי ה16 | 32 | 64 ג'יגה במחיר הרשמי של 2,279 | 2,749 | 3,179 לגירסת ה- WIFI , אם תצטרכו את גירסת 3G תצטרכו להוסיף עוד כ700 שקלים בערך לבסיס. המחיר הזול הזה דומה מאוד למחיר האמיתי של המחשב אם היה נרכש בחו"ל. ואין ספק שגורם להרבה אנשים להרים גבות.
כמו כן כל חברות הסלולר התחילו להוציא חבילות מיוחדות לגלישה במכשיר. בעקבות לחץ המחיר הבוקר הורידו את המחירים בכל חנויות המחשבים השונות כדי לעמוד בתחרות הגדולה. היתרון של הייבוא הרשמי הוא באחריות שכן הקניה של המכשיר היא לא הכל ואם האייפד נשבר או נוצרו אצלו בעיות תוכלו סוף סוף לתקן אותו במעבדה רשמית של אפל.

אין ספק שהאיחור משפיע ובזמן זה שאצלנו משווקים את האיפד רשמית כבר ישנם שמועות שיש אייפד חדש שצריך לצאת בחודשים הקרובים. כך שתמיד Apple משאירה אותנו מאחור.

ברוכים הבאים לבלוג מחשבים הניידים של עידן נדיר !

שלום רב,

הינכם צופים בבלוג המחשבים הניידים של עידן נדיר,

כאן אנסה לסקר בצורה אובייקטיבית כל הפרטים הנוגעים לעולם המחשבים הניידים החלק מסקירה של דגמי מחשבים ניידים ועד לטיפים וטריקים לשימוש הינכם מוזמנים להנות להגיב ולהתערבב בכל מה שקשור לכל שאלה הינכם מוזמנים לפנות אלי לתיבת הדוא"ל Idan.Nadir@gmail.com .

תגיות: מחשבים, ניידים, מחשב, נייד, בלוג, בלוגים, מדריכים, מאמרים