יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

Macbook הוא חותך וקוצץ ...

צפיה בסרטון מצחיק
אני אתחיל בקטע מצחיק אך מאוד אמיתי, בלוגר יפני שמחזיק בלוג בשם "בוחרום" מציג בבלוג שלו שהמקבוק שלו ממש חותך וקוצץ לו ירקות במטבח הוא רצה להציג את עמידות המכשיר קנה ירקות והתחיל לקצוץ מעבר לעובדה שמדובר בצחוק ואף אחד לא באמת היה חושב לקחת את המחשב הנייד שלו ולקצוץ איתו ירקות למינהם ובטח לא לגרד עליהם גזר החלטתי להציג לאנשים מהו בכלל המקבוק.

המקבוק - MACBOOK, מחשב נייד שפותח על ידי חברת APPLE מי שהביאה לנו את האיפוד, האיפון, האיפד ושאר מחשבים מגניבים. יצרה מחשב נייד עם יציקת פלסטיק אחת. המקבוק לא ממש נפוץ בארץ אם בכלל, יש הקוראים לו "מחשב לאליטות" והשם דיי תואם רק בגלל המחיר. מחזיקים בו לרוב מעט מאוד סלב וגם רק בגלל שזה מגניב להחזיק מחשב נייד כזה, ולא בגלל שהם יודעים מה הוא עושה.

המקבוק הוא בעצם מחשב נייד מיני והוא נכלל עם עשרות מותגים ואלפי מוצרי מחשבי מיני, השוני המרכזי הוא שאפל פיתחה מחשב עם מעבד מסוים והשיקה אותו בצבע לבן, הקלות שלו והחוזק שלו מבחינת החומר מאוד יציב. ובעצם זה אחד המחשבים הטובים והעמידים ביותר.

מק בוק איר
אז למה לא מוכרים הרבה מחשבים כאלה ולא רואים כאלה?
ובכן, ישנם המון סיבות למה הישראלים לא אוהבים את המקבוק ובכלל את המחשבים של אפל.

ראשית, המחיר - המחיר של מקבוק הכי פשוט מתחיל מ5500 שקל לערך ומחשב כזה שלא של מק עם חומרה זהה מתחיל מ2500 שקלים לערך. ההבדל של 100% בין המחשבים הניידים. והישראלי לא אוהב לשלם יותר על שום דבר אחר אז מה עם הוא עשוי מפוליקרבונט וממקשת פלסטיק אחת.

תוכנת Itunes
שנית, חוסר התאימות למשחקים ותוכנות רבות, זכות הראשונים שייכת לווינדוס (למרות שמקינטוש קיימת קצת לפני) ורוב התוכנות הנמצאות בשוק ובפרט המשחקים תואמים רק למחשבי PC ולכן מחשב נייד שלא ניתן להטעין עליו את המשחקים שאתם אוהבים ואת התוכנות שאתם רוצים לא יכול לשמש אתכם מעבר לאינטרנט וגלישה.
חשוב לציין שאפל כן שמה דגש על תוכנות גרפיקה, עיצוב ווידאו ותוכנות עריכה כמו פוטושופ או תוכנות עריכת וידאו יהיו הרבה יותר טובות ויעבדו טוב יותר אך מעבר לזה ...

שלישית, מגבלת התוכנה, כל מי שיש לו איפון, איפוד, איפד יודע שהדבר הכי נורא שמגיע עם המכשירים זאת תוכנת הITUNE ותוכנות שאפל מאוד מגבילה ומחייבת להשתמש בהם , לא שאין פריצות וכדומה ברשת, אך הרעיון שמגבילים ישראלי איך להוריד תוכנה? איך להתקין תוכנה , תצוגת התיקיות השונה המחיצות לא תואמת את רוח הטכנולוגיה הישראלי.

דבר אחרון - המחיר, ובכן ציינתי את זה גם בחסרון הראשון ואני עדין חושב גם לסגור איתו שכן הוא הדבר הכי משפיע לגבי רכישת המחשב, אנו רואים שמחשבי טאבלט כמו איפדים או איפונים שהמחיר שלהם הוא קרוב מאוד למחיר של טאבלטים רגילים או מכשירי סלולאר סמארטפונים רגילים אנשים בוחרים להוסיף כמה שקלים כדי ליהנות ממוצר באיכות גימור גבוהה יותר למרות חוסר השימוש בתוכנות השונות.

במידה ואתם מתעניינים באמת ברכישה של מחשב נייד MacBook עליכם להבין את השימושים הרבים שיש למקבוק, אינני מציין שהמחשב הנייד הזה לא טוב או לא איכותי, אני טוען שהמחשב הנייד הזה הוא מיועד לקהל יעד סצפיפי, או לאליטות שיש להם כסף מיותר ולא ממש משתמשים במחשבים הניידים הללו. 

ברוכים הבאים לבלוג מחשבים הניידים של עידן נדיר !

שלום רב,

הינכם צופים בבלוג המחשבים הניידים של עידן נדיר,

כאן אנסה לסקר בצורה אובייקטיבית כל הפרטים הנוגעים לעולם המחשבים הניידים החלק מסקירה של דגמי מחשבים ניידים ועד לטיפים וטריקים לשימוש הינכם מוזמנים להנות להגיב ולהתערבב בכל מה שקשור לכל שאלה הינכם מוזמנים לפנות אלי לתיבת הדוא"ל Idan.Nadir@gmail.com .

תגיות: מחשבים, ניידים, מחשב, נייד, בלוג, בלוגים, מדריכים, מאמרים